



Konkrety:
- Kiedy: 
- [R1] 14/06-21/06/2025r.
 
 
- Trasa: Wyspy Kanaryjskie:
- [R1] Gran Canaria (Las Palmas) - Gran Canaria (Puerto de Sardina) - Teneryfa (Santa Cruz de Tenerife)- Teneryfa (Antequera) - Teneryfa (Puerto de Garachico) - Teneryfa (Barranco Seco) - Teneryfa (Marina San Miguel)
 
 - Ceny:  
- 1 koja w kabinie 2 os. z prywatną łazienką: 640 euro
 - Kabina 2 osobowa z prywatną łazienką: 1280 euro
 - Dodatkowe płatności > w dalszym opisie rejsu.
 
 
- Wolne koje: 3 (kabina 2 osobowa + 1 miejsce w kajucie z żeglarzem)
 
Promocja:
Dlaczego Kanary, dlaczego pod żaglami, dlaczego z nami?
- Brak upałów. Temperatura powietrza: 22 st.C. , oceanu 21 st.C.
 - Oceaniczny rejs ale "z wiatrem" i bez "orki" (150 nm).
 - Trasa. Nie pędzimy przez archipelag - tylko kosztujemy najpiękniejsze zakątki.
 - Lajtowa formuła. Balans pomiędzy żaglami a odkrywaniem lądowym bardzo ciekawych wysp.
 - Brak tłumów turystów.
 - Noclegi w uroczych portach oraz na kotwicy.
 - Loty bezpośrednie z Polski.
 - Wyspy bardzo zróżnicowane przyrodniczo.
 - Czysty ocean bogaty w faunę (delfiny, wieloryby, tuńczyki itd.).
 - Fakultatywne wycieczki lądowe z polskimi przewodnikami
 - Wygodny , przestronny jacht. Kabiny z prywatnymi łazienkami.
 - Kameralne grupy. Maksymalnie 6 osób gości.
 - Kapitan jednocześnie armator wyprawowego, oceanicznego jachtu znający akwen jak mało kto.
 
Charakter rejsu:
Turystyczno- stażowy.
Rejs po otwartym oceanie. Bywają silne wiatry i duże fale ale w słonecznej i ciepłej aurze. Trawersy pomiędzy wyspami zajmują cały dzień.. Wyspy zróżnicowane i zachęcające również do lądowej eksploracji.
Możliwość uzyskania opinii PZŻ/RYA/ISSA. Uczestnicy stanowią załogę jachtu i uczestniczą we wszystkich aspektach prowadzenia i eksploatacji jachtu. Obowiązuje system wachtowy oraz dobra praktyka morska. Rejs po akwenie pływowym.
Do udziału w rejsie zapraszamy również osoby bez doświadczenia żeglarskiego. Konieczny jest hard ducha, umiejętność współpracy w grupie i pozytywne nastawienie do świata.
Start i meta rejsu:
- Zaokrętowanie od godz. 16:00 w marinie Las Palmas na Gran Canaria a wymustrowanie do godz. 10:00 w marinie San Miguel na Teneryfie.
 
W zależności od warunków meteo, preferencji uczestników i ostatecznie decyzji kapitana - możliwa będzie realizacja innego wariantu trasy rejsu jak też z zmiana mariny startu i końca rejsu.
Ramowy program rejsu (150nm/7 dni):
- 1 dzień- godz. 16:00 Marina w Las Palmas [Gran Canaria]. Mustrowanie, prowiantowanie, szkolenie.
 - 2 dzień- Szkolenie c.d. i wyjście w morze. Nocleg na kotwicy Playa Sardina (Gran Canaria).
 - 3 dzień- Żegluga całodzienna w kierunku Santa Cruz de Tenerife. Nocleg w marinie.
 - 4 dzień- Żegluga wzdłuż wybrzeża. Kotwiczenie w zatoce Antequera
 - 5 dzień - Żegluga całodzienna. Postój w marinie Puerto de Garachico.
 - 6 dzień- Żegluga wzdłuż wybrzeża . Postój na kotwicy w zatoce Baranco Secco
 - 7 dzień - Żegluga wzdłuż wybrzeża. Postój w marinie San Miguel.
 - 8 dzień - godz. 10:00 wymustrowanie w marinie San Miguel (Teneryfa).
 
DODATKOWE płatności i wydatki NIE ujęte w cenie rejsu.
1. Składka do kasy jachtowej - wnoszona do wyznaczonego pośród załogi skarbnika (intendenta)
ok. 150 euro/osoba-tydz. obejmuje:
- zaopatrzenie w produkty żywnościowe (z wyłączeniem alk.) i środki czystości,
 - paliwo do jachtu (zużyte w czasie rejsu),
 - opłaty portowe,
 
Kapitan zwyczajowo NIE uczestnicy we wpłacie do kasy jachtowej, pozostając na utrzymaniu załogi.
2. Transit log i opłaty związane
50 euro/os. wnoszona gotówką do kapitana. Składka obejmuje następujące świadczenia:
- używanie silnika przyczepnego do pontonu
 - końcowe sprzątanie jachtu po rejsie,
 - butla z gazem,
 - pościel z ręcznikiem dla każdego uczestnika,
 - zniesienie udziału własnego w szkodach (powyżej kwoty 200 euro)
 
Transport lotniczy oraz promowy i lądowy
Bezpośrednie loty na Kanary z Krakowa, Katowic, Warszawy, Gdańska oraz Berlina. Będąc już na wybranej wyspie Kanarów w prosty sposób dostaniesz się na wyspę /do mariny początku rejsu. Podróżując po Kanarach możesz skorzystać zarówno z transportu lotniczego jak i promowego. Alternatywnie polecamy podróż z Polski do Madrytu a dalej bezpośrednim lotem już na właściwą wyspę początku rejsu. Bywa , że najbardziej optymalne połączenie wymaga dodatkowego noclegu -ale gdy zaplanujesz to sensownie - to stanie się to dodatkową atrakcją twojego urlopu. Po wyspach całkiem dobrze funkcjonuje transport publiczny a ceny taksówek są zbliżone do polskich.
Uwaga. Ceny biletów lotniczych są zmienne w czasie. Sprawdź połączenie na www.kayak.pl a zakupu dokonuje najlepiej bezpośrednio w wybranej linii lotniczej.
Mapka połączeń lotniczych na Kanary z Polski:
 
Mapka transportu promowego i lotniczego pomiędzy wyspami kanaryjskimi.

Aktywności w trakcie rejsu:
- pływanie i nurkowanie,
 - wędkarstwo morskie,
 - trekkingi,
 - opalanie i "relaksing",
 - żeglowanie po otwartym oceanie,
 - gotowanie z lokalnych produktów.
 
Klimat/pogoda:
Suchy tropikalny. Statystyka dla czerwca.
- temp. powietrza 22 st. C
 - temp. oceanu: 21 st. C.
 - ilość dni z deszczem na miesiąc: 0
 
Jacht:
BENETEAU 50 /1996
- 4 kajuty 2 os. z prywatnymi łazienkami,
 - łączna liczba załogi : 7 + kapitan.
 
Jednostka prywatna. Wszystkie kabiny z indywidualnymi łazienkami.


Rejs będzie prowadził:
Kpt. Cezary Sławecki
Ciekawe strony www:
Oficjalna strona turystyczna Teneryfy
Oficjalna strona turystyczna Gran Canaria
Rezerwuj on-line TERAZ.
Opłata rezerwacyjna tylko 500 zł.!
Kanary galeria.

La Gomera

 Teneryfa
Gran Canaria
 

Jak się spakować i co zabrać:
Najlepiej zapakować się w miękką torbę. Pamiętajcie żeby nie pakować się w sztywne torby i walizki. Na jachcie dysponujemy ograniczoną ilością miejsca i taka skrzynia ograniczy Waszą przestrzeń. Oprócz rzeczy osobistych które zabralibyście w każda jedną podróż zagraniczną albo urlop, bardzo przydatne na jachcie będą:- olejek/krem do opalania z filtrem,-nieprzemakalna i wiatrochronna odzież, softshell oraz wygodne buty na miękkiej, koniecznie jasnej podeszwie. Więcej informacji praktycznych: [TUTAJ]
      
        

