FAQ

  1. Czego nie obejmuje opłata za czarter: 
    • silnika zaburtowego do pontonu,
    • ręczników i ręczników kąpielowych (70x130 cm),
    • paliwa,
    • opłat za mariny, porty i kotwicowiska,
    • transferów w tym lotniskowych (taxi / mini-bus),
    • opłat za pracę skippera,
    • dodatkowych żagli (zobacz nasz cennik, jeśli chcesz wynająć dodatkowy żagiel),
    • biletów wstępu do Parków Narodowych i innych obiektów,
    • depozytu za jacht (dokonaną w dniu przejęcia jachtu kartą kredytową lub gotówką),
  2. W jaki sposób można dokonać opłaty za wynajęcie jachtu
    • Wszystkie opłaty powinny być realizowane za pomocą przelewu bankowego. Zwykle w dwóch ratach (50% + 50%), w zależności od daty dokonania rezerwacji. Niestety wnoszenie opłaty kartą kredytową nie jest możliwe.
  3. Czy posiadanie uprawnień do prowadzenia jachtów w Chorwacji jest wymagane?
    • Tak. Licencja sternika jachtowego oraz licencja obsługi radia VHF jest konieczna.
  4. Ja nie posiadam uprawnień żeglarskich (bądź odpowiedniego doświadczenia), ale mimo to chciałbym wynająć jacht. Czy to jest możliwe?
    • Tak,  jest możliwe. Możemy zorganizować dla Ciebie doświadczonego skippera. Musisz zapewnić mu wyżywienie i zakwaterowanie podczas rejsu oraz opłacić jego pracę.
  5. Czy dla uprawiania wędkarstwa na Adriatyku niezbędne jest posiadanie licencji?
    • Tak, musisz kupić sportową licencję połowową. Cena licencji zależy od długości pobytu (np jeden, dwa tygodnie). Cena nie obejmuje korzystania z kuszy. Jeśli jesteś zainteresowany wyślij zapytanie info@travel-yachting.eu
  6. Jaka waluta obowiązuje w Chorwacji. Płatności gotówką czy kartą płatniczą?
    • Kuna jest walutą obowiązującą w Chorwacji. Kurs kuny oscyluje wokół 0,60 zł. Czasami możliwe jest uiszczanie opłat portowych w euro, ale nie zawsze i należy to sprawdzić wcześniej. Karty kredytowe mogą być używane w restauracjach, sklepach i supermarketach, ale nie wszędzie. Szczególnie na wyspach płatności realizowane są tylko w gotówce. Zatem zalecane jest, aby mieć trochę gotówki, najlepiej Kuny lub Euro.
  7. Czy pościel i ręczniki są oferowane w ramach wyposażenia jachtu?
    • Zestaw pościeli (pościel, koc i poduszka) na każdą osobę jest wliczone w cenę czarteru. Koszt wynajęcia ręcznika(70 x 130 cm) kosztuje 5 € W celu jego wynajęcia podaj oczekiwaną ich ilość wysyłając e-mail na adres: info@travel-yachting.eu
  8. Czy kambuz (kuchnia) na jachcie jest wyposażona? Co należy zabezpieczyć po własnej stronie?
    • Kambuz wyposażony jest w kuchenkę, piekarnik, lodówkę, zlewozmywak, podstawowe naczynia do gotowania, zastawę stołową, kubki i sztućce. Jakkolwiek ekspresu do kawy, kuchenki mikrofalowej, czajnika elektrycznego a także detergentów czy papieru toaletowego nie ma.
  9. Czy żeglowanie z dziećmi jest bezpieczne?
    • Dzieci są mile widziane. Nie ma limitu wieku dla żeglugi w Chorwacji jednak nadzór dorosłych jest obowiązkowy. Możemy, dla zwiększenia bezpieczeństwa, zainstalować siatkę wzdłuż relingu jachtu, ale należy pamiętać, że powinno to być zamówione z odpowiednim wyprzedzeniem. Korzystanie z kamizelek ratunkowych jest bardzo zalecane, zwłaszcza w trudnych warunkach pogodowych. Ponadto zalecamy zabrać ze sobą wiele gier i zastanowić się nad wyborem krótszej trasy i częstszych wizyt w marinach.
  10. Co powinienem zabrać z sobą (spakować)?
    • To zależy od pory roku, która została wybrana do żeglowania. Jeśli wybierasz się w okresie letnim powinieneś spakować wszystko to co zwykle zabierasz ze sobą na wakacje. Pamiętaj o miękkiej(składanej) torbie zamiast walizki oraz o obuwiu z jasną i antypoślizgową powierzchnią. Jeśli zdecydujesz się płynąć przed lub po okresie letnim, zwłaszcza jeśli planujesz pływanie regatowe, to nie zapomnij o sztormiaku, ciepłej czapce i butach które nie będą ślizgać się na pokładzie.
  11. Czy na jachcie znajdują się gniazdka 220/230V?
    • Wszystkie nasze jachty posiadają gniazdka 12V (jak w pojazdach). Gniazdka 220/230V mogą być używane tylko wtedy, gdy jacht jest podłączony do źródła zasilania z lądu np. w marinie.
      Oprócz gniazd 12V wszystkie nasze łodzie są wyposażone w konwertery (12V> 220V). Ta moc wystarczy do zasilenia laptopa lub telefonu komórkowego podczas żeglowania. Jak tylko jacht zostanie zacumowany, należy podłączyć do łodzi źródło zasilania 220/230V z lądu i można rozpocząć korzystanie z gniazdek 220/230V znajdujących się na jachcie.
      Miej na uwadze, że prąd z lądu będzie również zasilał lodówkę, oświetlenie łodzi, TV / radio, podgrzewacz wody i inne urządzenia elektryczne znajdujące się na jachcie.
  12. Gdzie powinniśmy cumować w marinie czy na kotwicy?
    • Jeśli masz w pełni naładowane akumulatory, wystarczającą ilość pożywienia i wody to możesz spędzić noc na kotwicy lub boji w jednej z licznych, dobrze osłoniętych zatok wzdłuż wybrzeża Adriatyku. W takiej sytuacji zawsze wcześniej sprawdź prognozę pogody.
  13. Czy jest możliwa wymiana załogi w trakcie czarteru?
    • Tak, jest możliwa zmiana załogi. Wystarczy powiadomić naszych pracowników biurowych, a oni wydadzą nową listę załogi. Ta usługa jest bezpłatna. Jednak  jeśli potrzebujesz dodatkowego sprzątania kabiny czy nową bieliznę pościelową - usługa ta jest dodatkowo płatna.
  14. Gdzie i kiedy mam zgłosić informacje o załodze?
    • Na minimum kilka dni przed przybyciem do bazy czarterowej należy wypełnić listę załogi na wskazanej w korespondencji emailowej stronie www.
  15. Do kogo należy zgłosić przybycie do bazy?
    • Poinformuj o planowanej godzinie przyjazdu naszą bazę. Osoba kontaktowa to Gloria +385997383345.
  16. Czy możliwie jest przejęcie jachtu przed czasem zapisanym w umowie?
    • Skontaktuj się z nami na minimum 24 godziny wcześniej – sprawdzimy dla Ciebie czy jest taka możliwość.
  17. Jakie dokumenty są niezbędne do przejęcia jachtu?
    • Nie zapomnij o uprawnieniach żeglarskich oraz VHF jak i o paszportach czy dowodach osobistych.
  18. Jaki jest adres bazy charterowej
    • ADRIATIC CHALLENGE putnička agencija d.o.o.; Obala Kralja Petra Krešimira IV 38a, 23210 Biograd n/M – Chorwacja.
  19. Gdzie baza jest zlokalizowana?
    • Nasza baza znajduje się w Biogradzie w Marinie Kornati - WEST (jak zaznaczono na mapie). Podczas wjazdu do Biogradu kieruj się za znakami "Prom". Wjazd do naszej bazy znajduje się bezpośrednio przy przeprawie promowej. Miej na uwadze, że w Biogradzie znajduje się 5 różnych marin.
  20. Czy marina dysponuje bezpiecznym parkingiem?
    • Bezpieczny parking jest możliwy nawet na przeciwko Twojego jachtu w cenie 7 EUR/dziennie, płatnej w recepcji mariny.
  21. Czy w pobliżu mariny znajdują się supermarkety?

    W pobliżu znajduje się kilka dobrze zaopatrzonych supermarketów które są otwarte codziennie (z wyjątkiem świąt narodowych - wtedy otwarte do południa):

    "PLODINE"
    "LIDL"
    "Konzum"
    "BURE COMMERCE"

    Codzienny targ rybny i rolny otwarty jest do południa.
  22. W jakich godzinach pracuje biuro bazy czarterowej?

    Piątek: 08:00 – 20:00
    Sobota: 08:00 - 20:00
    Niedziela: 09:00 - 11:00 (tylko wtedy, gdy jest to konieczne)

  23. Jakie są warunki wpłaty depozytu za jacht?
    • Należy wpłacić depozyt za pomocą karty kredytowej (MC, Visa, Diners, American).
    • Depozyt za czarter jachtu wynosi  od 1.500,00 € /łódź, w czasie regat i szkoleń jest wyższa.
  24. Czy jest możliwe ubezpieczenie depozytu?
  25. Kiedy musi być opłacony depozyt lub ubezpieczenie depozytu?
    • Zawsze przed zaokrętowaniem.
  26. Czy akceptujecie prywatne polisy ubezpieczenia kaucji?
    • NIE. Ubezpieczenie musi być przeprowadzone przez nas.
  27. Co pokrywa ubezpieczenie kaucji/depozytu?
    • Ubezpieczenie depozytów obejmuje wszystkie uszkodzenia na łodzi (żagle, kadłub, małe urządzenia ...) i utraty sprzętu.
  28. Co muszę zrobić po dokonaniu odprawy dokumentowej w bazie?
    • Należy sprawdzić jacht oraz jego instalacje i wyposażenie. Jeśli występują niezgodności koniecznie zgłoś je do przedstawiciela naszej bazy czarterowej który jest do Państwa dyspozycji w każdej chwili.
  29. W jaki sposób mam zgłosić zauważone usterki w czasie żeglugi?
    • W przypadku zauważenia uszkodzeń, baza czarterowa pozwala zgłosić je w ciągu 24 godzin od zaokrętowania, poprzez wysyłanie SMS na numer pomocy TECHNICZNEJ publikowany w dokumentach łodzi lub wysyłając e:mail base.manager@adriatic-challenge.com
  30. Kiedy mogę odebrać dokumenty jachtu?
    • Dopiero po szczegółowej odprawie z przedstawicielem bazy czarterowej i szczegółowej inspekcji statku, masz prawo do przejęcia dokumentów łodzi w biurze AC wraz listą kontrolną wypełnioną i podpisaną.
  31. Co mam zrobić w przypadku wystąpienia technicznych problemów bądź uszkodzenia łodzi?
    • W przypadku problemów technicznych bądź wypadku żeglugowego powinieneś natychmiast skontaktować z jednym z naszych przedstawicieli, który pouczy Ciebie co należy w każdym kroku zrobić. Numery telefonów znajdziesz w dokumentach jachtu.
  32. Kiedy powinienem zwrócić jacht?
    • Prosimy o kontakt z przedstawicielem AC na temat oczekiwanego czasu wymeldowania. W przypadku, gdy chcesz wcześniejszego wymeldowania niż jest napisane w umowie czarteru. musisz poinformować nas na 24 godziny przed nowym terminem.
  33. Czy powinienem uzupełnić paliwo na jachcie?
    • Zbiornik paliwa powinien być uzupełniony bezpośrednio przed zdaniem jachtu (w tym rezerwowy zbiornik oleju napędowego jeśli był wykorzystany oraz paliwo do silnika zewnętrznego). W przeciwnym razie zostaniesz obciążony opłatą serwisową 50,00 Eur + kosztami paliwa
  34. Jak przygotować się do procedury zdania jachtu?
    • Skorzystaj z instrukcji "QUICK and EASY instructions" znajdującej się na każdej łodzi w biurku kapitana. Prosimy dołączyć spis brakujących i/lub uszkodzonych elementów, tak, aby można było zastąpić go / je na kolejny czarter. Jeśli coś nie działa prawidłowo na łodzi należy poinformować naszych asystentów technicznych w trakcie procedury wymeldowania.

 

Przed opuszczeniem jachtu, proszę poświęcić trochę czasu, aby sprawdzić wszystkie szafy i szafki, aby upewnić się, że nic nie zostawiłeś.

Dane kontaktowe

Travel - Yachting Polska
Oświatowa 7A
01-366 Warszawa
Travel - Yachting Croatia
Petrinjska 14
1000 Zagrzeb
add chat to your website